Symposium

De VVM organiseert ieder jaar een Jaardag. Op deze Jaardag in het najaar wordt de Algemene Ledenvergadering (ALV) gehouden en is er de rest van de dag een inhoudelijk programma. In de ochtend over het algemeen een internationaal vermaarde spreker op het gebied van mindfulness en in de middag worden er diverse workshops gegeven.
Naast de Jaardag wordt er indien mogelijk ook andere landelijke bijeenkomsten georganiseerd, zo is in 2014 een bijeenkomst georganiseerd samen met de VMBN met Tara Brach. In 2015 wordt er in juni een extra ledenvergadering gehouden, daaraan zal ook een inhoudelijk programma worden gekoppeld met onder meer Noud de Haas, een van de oprichters van de VVM. Voor het jaar 2015 is een grote groep workshops georganiseerd ‘Voor leden door Leden’ met zeer uiteenlopende thema’s.