Jaardagen

Twee keer in het jaar organiseren wij een Jaardag. Op onze jaardag wordt traditioneel in de ochtend de Algemene Ledenvergadering (ALV) gehouden en is er een inhoudelijk deel voor de leden. Na de ALV hebben we een of meerdere sprekers die verdieping geven op het gebied van mindfulness. Dan verwelkomen wij ook graag niet-leden die geïnteresseerd zijn in mindfulness.

2020 is een jubileumjaar!

In verband met alle Corona maatregelen wordt de ALV dit jaar losgetrokken van de Jaardag en zal het Symposium en de ALV op verschillende data worden georganiseerd via ZOOM.

Jubileum Symposium

nu op 13 november 2020

met Edel Maex en Anne Speckens

via ZOOM

'Hoe in de toekomst het fundament van Mindfulness te koesteren'

Waar gaat het écht om in mindfulness?

Wat in beweging is, doet ons teruggrijpen naar de kern.
Mindfulness heeft de laatste jaren een hoge vlucht genomen.
Daardoor komt het ook in woelig water terecht.
Wat is het fundament van mindfulness?
Hoe kunnen we ons daartoe verhouden?

Edel Maex is psychiater én zen­boeddhist. Een unieke combinatie die hem op het spoor bracht van wat we nu kennen als mindfulness.
Edel Maex is een van de grondleggers van de mindfulnessgtraining in Vlaanderen en auteur van verschillende boeken over mindfulness en boeddhisme.
In het Ziekenhuis­netwerk Antwerpen leidt hij de zogenaamde stress­kliniek, waar patiënten mind­ful­ness­trajecten kunnen volgen.

Anne Speckens is mindfulness­trainer, wetenschapper, hoogleraar psychiatrie aan de Radboud Universiteit en hoofd van Centrum voor Mindfulness Nijmegen.
Als hoogleraar is zij betrokken bij het onderwijs aan medisch studenten, arts-assistententen en ook bij de opleiding tot mindfulnesstrainer. Zij initieert en superviseert wetenschappelijk onderzoek naar de klinische effectiviteit en het werkingsmechanisme van mindfulness voor patiënten met psychiatrische aandoeningen, lichamelijke ziekten en werkers in de gezondheidszorg zelf.

Voorlopig Programma

9.15  Aanmelden
  9.30  Meditatie
  9.45  Introductie door Voorzitter Nol van Drunen
10.00  Anne Speckens
10.30  Pauze
10.40  Edel Maex
11.10  Vragen en dialoog
12.00  Einde

Via ZOOM

Voor VVM leden € 25,-
Voor VMBN leden € 30,-

Voor niet-leden € 35,-

ALV op 27 November 2020
van 10:00  -  11:30 uur

De Algemene Ledenvergadering wordt los van het Symposium gehouden op 27 november om 10:00 uur. Inschrijven voor de ALV kan via de onderstaande button.
De Agenda en de stukken worden voor die tijd per mail toegestuurd.